اين الدعم لل drake 950 plus silver hd

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• اين الدعم لل drake 950 plus silver hd

من فضلكم امتلك هذا الجهاز منذ يومين ووجدت بعض العيوب ارجو من اللة ان يكون احد الاعضاء التوصل على حلها .
    1- يوجد تقطيع بسيط فى حركة الصورة فى بعض المحطات منها المفتوح و منها المشفر و يكون ملحوظ عند مشاهدة مبارة كرة .
    2- عدم معرفة الرقم السرى للجهاز الذى يمكن منة عمل اعادة حالة المصنع مع العلم بانى قمت بتجربة الارقام الاتية - ( 0000 , 2381 و 1250 ) و لم تعمل مع هذا الموديل .
    3 - حاولت تحميلة بالسوفت من جديد بعد تنزيلة من الموقع الخاص بة و لكنى لم انجح من خلال ال usb - او من خلال اللودر الخاص بة
    4- لاحظت ايضا رداءة صناعة الريموت فيحتاج للضغط اكثر من مرة لقبول الامر .
    اعتذر عن الاطالة و ارجو التواصل لممتلكى الجهاز للوصول لافضل النتائج .

تفضل ده ارقام شركه الديرك

0189357126

مندوب المبيعات

0129077557

واطلب منهم رقم فرع الصيانه كلمهم عن المشلكه

انا شاكر اخ زيدان على الاهتمام و المساعدة و لكن للاسف انا اتصلت بهم و لم يفيدونى بشىء و معلوماتهم ضعيفة جدا
      و احب اضيف للاسف عيب جديد اكتشفتة وهو عدم قدرة الكامة الداخلية على قراءة كارت الجزيرة اشتراك اصلى .

المشاركة الأصلية بواسطة tito's مشاهدة المشاركة
        من فضلكم امتلك هذا الجهاز منذ يومين ووجدت بعض العيوب ارجو من اللة ان يكون احد الاعضاء التوصل على حلها .
        1- يوجد تقطيع بسيط فى حركة الصورة فى بعض المحطات منها المفتوح و منها المشفر و يكون ملحوظ عند مشاهدة مبارة كرة .

اضبط ال hd resolution عند وضع auto

2- عدم معرفة الرقم السرى للجهاز الذى يمكن منة عمل اعادة حالة المصنع مع العلم بانى قمت بتجربة الارقام الاتية - ( 0000 , 2381 و 1250 ) و لم تعمل مع هذا الموديل .
        3 - حاولت تحميلة بالسوفت من جديد بعد تنزيلة من الموقع الخاص بة و لكنى لم انجح من خلال ال usb - او من خلال اللودر الخاص بة

تأكد من توصيل كابل التحديث من نوع cross linked و اغلق الجهاز من الباور الخلفى . حمل اللودر و من خلاله حمل ملف التحديث حتي تري كلمة connecting ثم افتح الجهاز من الباور الخلفى و انتظر حتي نهاية التحميل مع العلم ان افضل سوفت هو اصدار 25 ديسمبر

4- لاحظت ايضا رداءة صناعة الريموت فيحتاج للضغط اكثر من مرة لقبول الامر .
        اعتذر عن الاطالة و ارجو التواصل لممتلكى الجهاز للوصول لافضل النتائج .
        انا معك ان الريموت نقطة ضعف هذا الجهاز و لكنني عند شرائي له منذ حوالي العام اخذت نفس هذا الانطباع حتي تعودت على الجهاز فهو جهاز جيد جدا و ليس ممتاز لانه به بعض العيوب الصغيرة و ان كان افضل من بعض اجهزة موجودة بالسوق . لي سؤال ما هو سعره الحالي

اعتقد ان العيوب الللى انا ذكرتها مش بسيطة و اعتقد انك بتتكلم على موديل اخر لان دة لسة نازل لان ال 950 فية 3 مودلات و عموما سعرة كمان غالى بالنسبة للاجهزة الموجودة بالسوق و هو 750 ج شامل سيرفر لمدة سنة .
          Drake 950 Plus Silver HD

المشاركة الأصلية بواسطة tito's مشاهدة المشاركة
            اعتقد ان العيوب الللى انا ذكرتها مش بسيطة و اعتقد انك بتتكلم على موديل اخر لان دة لسة نازل لان ال 950 فية 3 مودلات و عموما سعرة كمان غالى بالنسبة للاجهزة الموجودة بالسوق و هو 750 ج شامل سيرفر لمدة سنة .
            drake 950 plus silver hd
            الديريك يعتبر افضل الاجهزه hd من حيث جوده المنتج من الداخل ومكونات الجهاز عاليه من الداخل ولكن للاسف لا يوجد دعم للجهاز بشكل كافى من ناحيه السوفت

السلام عليكم

أنا اشتريت جهازين من حوالى شهرين
              جهاز منهم توجد به مشاكل لا حصر لها من ضمنها انه مفيش الا قناه واحده عليه واذا غيرت للاى قناه تانية سواء بالريموت ( الفاشل ) او من الرسيفر يفصل والاشارة لجميع القنوات تقف تانى حاجة الريموت مش بيغير الا لما تطلع روحك تالت حاجة لو فكرت تنزل سوفت وير الريسيفر مش هايفتح الا لما تقعد تقفل وتفتح فيه ولا مائة مره ومشاكل كتير جداااا

اما الرسيفر التانى شغال كويس لكن بشروط
              اولا لو وصلت سلك ال HD اللى جاى معاه تلاقى مشاكل كتير حصلت لازم اوصل كابل اتش دى نوعية ممتازة
              ثانيا لو قفلت الرسيفر من الريموت انت وحظك لما تيجي تشغلة تانى اوقات تلاقيه اشتغل وواوقات تلاقيه مهنج وتضطر تعمل ريستارت من الخلف
              ثالثا الريموت اقرب مايقال علية انه زباله
              رابعا لايوجد اي دعم ومن شهر 7 /2010 لايوجد اي جديد بالنسبة للسوفت وير
              خامسا السيرفر المجانى اللى معاه تعبان جدا لذلك انا مشترك بسيرفر مدفوع وشغال ممتاز
              غير كده صورة الريسيفر ممتازه على LCD Full HD سرعة نقل القنوات ممتازة التسجيل منه جيد

rammoo الا خ
                شكرا على التواصل فى محاولة لمعرفة هذا الجهاز , ارجو منك طريقة ادخال بيانات السيرفر المدفوع لانى ادخلتها بطريقة اعتقد انها صحيحة و لكن للاسف لم يعمل و شكرا مرة اخرى على التواصل

يعمل...
                X